tag:blogger.com,1999:blog-63730386286125757392024-02-20T15:03:53.693-08:00Seks - przyjemość umysłów wulgarnych i prymitywnychSłuchanie Beethovena jest również zmysłowością, ale kiedy powiedziałeś „seks” powiedziałeś wszystko. Człowiek który może zrezygnować z seksu, może też zrezygnować z Beethovena.
Nanavira TheraUnknownnoreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-6373038628612575739.post-17661010231397335402014-11-20T06:25:00.004-08:002014-11-20T06:25:36.866-08:00Rozprawa Dhammy o zjednoczeniu i oderwaniu<h3 class="post-title entry-title" itemprop="name">
</h3>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
Mnisi, nauczę was ekspozycji Dhammy o
połączeniu i oderwaniu. A co jest tą ekspozycją Dhammy o
zjednoczeniu i oderwaniu?</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<br />
</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
Mnisi, kobieta skierowuje uwagę
wewnętrznie na jej kobiece cechy, jej kobiece części, jej kobiecy
wizerunek, jej kobiecy aspekt, jej kobiece pragnienie i jej kobiecy
głos, jej kobiece ozdoby. Staje się nimi podekscytowana,
rozmiłowuje się w nich. Podekscytowana przez nie, rozmiłowana w
nich, skierowuje uwagę zewnętrznie na cechy [mężczyzny], jego
męskie części, jego męski wizerunek, jego męski aspekt, jego
męskie pragnienie i jego męski głos, jego męskie ozdoby. Staje
się nimi podekscytowana, rozmiłowuje się w nich. Podekscytowana
przez nie, rozmiłowana w nich, pożąda zewnętrznego połączenia,
jak również pożąda przyjemności i radości które powstają z
takiego połączenia. Istoty które rozmiłowują się w ich
kobiecości wchodzą w połączenie z mężczyzną. To w ten sposób
ta kobieta nie przekracza swej kobiecości.</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<br />
</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
Mnisi, mężczyzna skierowuje uwagę
wewnętrznie na jego męskie cechy, jego męskie części, jego męski
wizerunek, jego męski aspekt, jego męskie pragnienie i jego męski
głos, jego męskie ozdoby. Staje się nimi podekscytowany,
rozmiłowuje się w nich. Podekscytowany przez nie, rozmiłowany w
nich, skierowuje uwagę zewnętrznie na cechy [kobiety], jej kobiece
części, jej kobiecy wizerunek, jej kobiecy aspekt, jej kobiece
pragnienie i jej kobiecy głos, jej kobiece ozdoby. Staje się nimi
podekscytowany, rozmiłowuje się w nich. Podekscytowany przez nie,
rozmiłowany w nich, pożąda zewnętrznego połączenia, jak również
pożąda przyjemności i radości które powstają z takiego
połączenia. Istoty które rozmiłowują się w ich męskości
wchodzą w połączenie z kobietą. To w ten sposób ten mężczyzna
nie przekracza swej męskości.</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<br />
</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
Oto jak dochodzi do połączenia. A jak
dochodzi do oderwania?</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<br />
</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
Mnisi, kobieta nie skierowuje uwagi
wewnętrznie na jej kobiece cechy, jej kobiece części, jej kobiecy
wizerunek, jej kobiecy aspekt, jej kobiece pragnienie i jej kobiecy
głos, jej kobiece ozdoby. Nie staje się nimi podekscytowana, nie
rozmiłowuje się w nich. Nie podekscytowana przez nie, nie
rozmiłowana w nich, nie skierowuje uwagi zewnętrznie na cechy
[mężczyzny], jego męskie części, jego męski wizerunek, jego
męski aspekt, jego męskie pragnienie i jego męski głos, jego
męskie ozdoby. Nie staje się nimi podekscytowana, nie rozmiłowuje
się w nich. Nie podekscytowana przez nie, nie rozmiłowana w nich,
nie pożąda zewnętrznego połączenia , ani też nie pożąda
przyjemności i radości które powstają z takiego połączenia.
Istoty które nie rozmiłowują się w ich kobiecości stają się
oderwane od mężczyzny. To w ten sposób ta kobieta przekracza swą
kobiecość.</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<br />
</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
Mnisi, mężczyzna skierowuje uwagę
wewnętrznie na jego męskie cechy, jego męskie części, jego męski
wizerunek, jego męski aspekt, jego męskie pragnienie i jego męski
głos, jego męskie ozdoby. Nie staje się nimi podekscytowany, nie
rozmiłowuje się w nich. Nie podekscytowany przez nie, nie
rozmiłowany w nich, nie skierowuje uwagi zewnętrznie na cechy
[kobiety], jej kobiece części, jej kobiecy wizerunek, jej kobiecy
aspekt, jej kobiece pragnienie i jej kobiecy głos, jej kobiece
ozdoby. Nie staje się nimi podekscytowany, nie rozmiłowuje się w
nich. Nie podekscytowany przez nie, nie rozmiłowany w nich, nie
pożąda zewnętrznego połączenia, jak również nie pożąda
przyjemności i radości które powstają z takiego połączenia.
Istoty które nie rozmiłowują się w ich męskości stają się
oderwane od kobiety. To w ten sposób ten mężczyzna przekracza swą
męskość.</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<br />
</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
Oto jak dochodzi do oderwania.
</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<br />
</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
To, mnisi, jest rozprawa Dhammy o
połączeniu i oderwaniu.</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<h3 class="post-title entry-title" itemprop="name">
AN VII, 51</h3>
</div>
Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6373038628612575739.post-49292919364716606222014-11-20T04:43:00.004-08:002014-11-20T04:43:44.378-08:00Nie ma nasycenia ...<div style="margin-bottom: 0cm;">
Mnisi, są trzy rzeczy które nie dają
nasycenia poprzez oddawanie się im. Jakie trzy? Nie ma nasycenia
przez oddawanie się spaniu. Nie ma nasycenia przez oddawanie się
piciu likierów i wina. Nie ma nasycenia przez oddawanie stosunkowi
seksualnemu. Takie są trzy rzeczy które nie dają nasycenia
poprzez oddawanie się im.</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
AN III, 108 </div>
Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6373038628612575739.post-39968365847230423182014-11-18T00:09:00.003-08:002014-11-18T00:09:35.564-08:00Nibbana
<style type="text/css">
<!--
@page { size: 21.59cm 27.94cm; margin: 2cm }
P { margin-bottom: 0.21cm }
-->
</style>
<br />
<div style="font-weight: normal; margin-bottom: 0cm;">
<span style="color: black;">Czcigodny
Sariputta rzekł to: "To wygaszenie, przyjaciele jest przyjemne.
To wygaszenie jest przyjemne". Kiedy to zostało powiedziane,
czcigodny Udayi rzekł do czcigodnego Sariputty: "Ale co w tym
przyjemnego, przyjacielu Sariputto, skoro w tym nic się nie czuje?"
"Właśnie to jest przyjemne, że się nic w tym nie czuje,
przyjacielu". <span style="font-family: Verdana;"><span style="font-size: x-small;">Anguttara
IX,iv,3 <A.iv,414></span></span> </span>
</div>
<div align="LEFT" style="font-weight: normal; margin-bottom: 0cm; text-indent: 1.27cm;">
<br />
</div>
<div style="font-weight: normal; margin-bottom: 0cm;">
<br />
</div>
Unknownnoreply@blogger.com0